tirsdag 22. januar 2008

Presenting... Ingeborgs new and genious plan for a new and better studentlife!

Har funnet ut at jeg lever et heller uheldig studentliv, og har nå kommet opp med en plan som kanskje kan få livet til å bli litt sunnere..
§1. Legge seg:
Må komme meg i seng til en real tid, setter 23 som deadline med ca en time +/- For å klare dette, se §2.
§2. Stå opp:
Funnet ut at essensen til et godt liv starter med å stå opp om morgenen, og siden jeg er utrolig dårlig til akkurat dette oppfordrer jeg alle til en felles ringeåvekkeingeborg aksjon når dere selv står opp. Deadline klokka 9! Da skal jeg være ute av senga.. (gruer meg enormt, but that's just life..) Dette gjelder uansett forelesningstidspunkt, med unntak av den dagen jeg starter 8, hvor oppstartsmodus er satt til 7... Se §1 for en enkel måte å gjennomføre dette.
§3. Lese:
Mål, komme gjennom alt pensum.. Og få en god karakter på eksamen til våren. Dessuten har jeg en plan om å få en bra semesteroppgave, noe jeg ser på som roten til en god eksamen.. Målet er altså å lese noen timer hver dag og stå opp og lese på morgenen slik at jeg kan kose meg og slappe av om kvelden.
§4. Trene:
Oi! Føler vel dette er litt vann over hodet.. Men har jeg sagt det skal det gjøres. Minimum 4 timer i uka.. Høres kanksje litt lite ute, men for en som ikke er vant til å trene kan det nok bli en utfordring i begynnelsen.
§5. Sjekke innsida hver dag..
Altfor enkelt i grunn, men ja, det trengs å gjøres...
§6. Vaske hybelen:
En gang i uka skal det være storvask.. Foreslår onsdag siden det er fridagen min, og foreslår å stå opp tidlig så er jeg ferdig med det. Altså, Onsdag klokken 10 er det opp og hopp og vaske og rydde, starting tomorrow..
§7. Være sosial..
Minst to ganger i uka.. Det er sunt å være sosial og det er viktig å leve livet selv om man er student og burde lese. Men to ganger i uka skal jeg la staten styre seg selv og Platon få ligge å roe seg og bare ha det gøy med venner. (dette punktet kommer nok til å gå litt ut av styr, blir nok fort mer enn to ganger i uka,men det er altså et minimum :P)
§8. Selvdisiplin..
På alle punkter, 'nough said..

Oppdatering kommer så fort jeg kommer på flere ting jeg må gjøre.. Kommer sikkert en rapport etterhvert og..
Bisous...

1 kommentar:

Anonym sa...

Yeah... Like thats gonna work :P